Proč je dobré cvičit Pilates?

Zlepšujeme držení celého těla, uleví se nám od bolestí zad a krku. Zpevňuje hluboké svaly, které drží posturu těla.
Zpevňuje zádové, břišní a hýžďové svalstvo, rozvíjí sílu, ohebnost, rovnováhu, koordinaci a dýchání.

Cvičit by se mělo optimálně 2x – 3x týdně. Literatura říká, že při tomto cvičení se budete cítit rozdílně po 10 cvičení, po 20 cvičení si sám všimnete změn, a po 30-ti týdnech si všimnou změny i jiní.

Základním prvkem této metody je uvědomění si činnosti všech svalů při jakékoliv činnosti. Neznamená to jen zvládnout hodinu cvičení, míru obtížnosti jednotlivých cviků, ale koncentraci těla a duše při každé činnosti. Metoda Pilates by nás neměla opustit při odchodu cvičící místnosti. Měli bychom si být stále vědomi co a jak děláme.

Kvalita cvičení je vždy důležitější než její kvantita.

Osobně se učím u Daniela Mulera – zakladatele centra IQ pohyb – www.iqpohyb.cz
PILATES CLINIC ACADEMY – kde spojuje metody Pilates s poznatky medicíny, rehabilitace, fyzioterapie.

příklad:
Pilates pro zdravá chodidla

Foot Work, neboli práce s chodidlem, Chodidlo je základ celého držení těla, Vyzkoušejte si sami, jak správná aktivace chodidla může ovlivnit vaše držení těla…

pilates nohy

Foot work chodidla

Footwork – pilates pro zdravá chodidla

Práce chodidel - klenba nohy je velmi důležitá z hlediska funkce pohybového aparátu. Často se ale péče o ni zanedbává. Od ranného dětství je noha sevřená v botách, čímž je ovlivněná její důležitá funkce a tou je přenos informací z vnějšího prostředí postupně na všechny části pohybového aparátu.

Tato změna způsobuje poruchu statiky a dynamiky svalstva klenby nohy, což se může projevit na kolenních kloubech, kyčelních kloubech, nebo na páteři. V konečném důsledku může v dospělosti dojít k propadnutí klenby nohy, což je velmi bolestivý stav, který se často řeší operační léčbou.

Může se zdát, že nenápadné problémy jako je bolest chodidel jsou krátkodobou záležitostí a nejedná se o nic vážného. Skutečnost je však jiná. I zdánlivě obyčejná bolest chodidel může být signálem pro dlouhodobější problémy.

Držení těla, chůze

Pro správnou funkci pohybové soustavy je nezbytné mít pevný základ – držení těla (postura). Chodidla také významně přispívají k udržování rovnováhy. Jsou jedním ze smyslových orgánů, které informují řídící centra o nastavení těla a o vlastnostech podložky. Na plochu chodidel v kontaktu se zemí se rozkládá váha celého těla. Při chůzi jsou chodidla v kontaktu s podložkou jako první a díky své stavbě – tvaru příčné a podélné klenby – odpružují a chrání tak klouby a páteř před nárazy. Při poruchách nožní klenby ztrácí chodidlo tuto svoji funkci a tím dochází k abnormálnímu zatěžování kloubů a páteře. To se projevuje bolestmi nohou a zad a následným vývojem degenerativních změn ve vyšším věku.

Text převzat z http://www.pilates-studio.cz/