Kloubní výživa jako důležitá prevence!

Kloubní výživa znamená kompletní ochranu kloubu, která působí dlouhodobě.
Je důležitá v podpoře regenerace a obnovy kloubní tkáně, napomáhá udržovat kloubní chrupavky.
Zmírňuje opotřebení kloubů při fyzické zátěži, zejména při sportu a nadváze!!

Pokud sportujete je kloubní výživa nezbytná!!
Je důležité nepodceňovat zátěž kloubů!
Používáním kloubní výživy jako prevence můžete předejít zdravotním potížím!

Je tedy nutné začít s účinnou prevencí, která chrání klouby ještě zdravé, začít léčit bolesti v počátečních stádiích onemocnění a ulevit poškozeným kloubům od každodenních bolestí.

Bohužel artrózu v pokročilém stádiu již není možno nijak zastavit.
Pokud totiž již chrupavka chybí, není co vyživovat. Proto je třeba ji vyživovat dokud je co ….!
Artróza
Jedna z nejčastějších nemocí kloubů je artróza, která postihuje jeden i více kloubů, především ty staticky nejzatíženější – koleno, kyčel. Postihuje chrupavku, kloubní pouzdro, kost i okolí tkáně.

Artróza může být důsledkem dědičných vloh, mohou mít na svědomí zánětlivá onemocnění, úrazy, špatné postavení kloubů, ale také nepřiměřená fyzická zátěž, přetěžování kloubů při sportu (převážně vrcholové) ale také naopak nedostatek pohybu, nadváha nebo špatné složení jídelníčku.

Medikamenty vhodné pro podporu výživy chrupavky se nazývají chondroprotektiva.

Zpočátku může být účinek pomalejší, ale má dlouhodobé účinky. Jedná se hlavně o preventivní ochranu kloubů a proto je vhodné začít v mládí, nebo v období, kdy začneme tělo zatěžovat jinou než běžnou činností.
Bohužel artrózu v pokročilém stádiu již není možno nijak zastavit.
Pokud totiž již chrupavka chybí, není co vyživovat. Proto je třeba ji vyživovat dokud je co ….!

K působícím látkám patří glukosamin sulfát, chondroitin sulfát, MSM či želatina, důležitý (hlavně u dětí) je také kolagen.

Lidé s kloubními potížemi by měli dávat přednost čerstvé zelenině a ovoci, především listové zelenině, brokolici, či mrkvi; ořechům, celozrným výrobkům, rybám.
Zároveň je pro ně velice důležité posilovat svaly kolem bolavých kloubů!
Není správné nic nedělat a odpočívat, svaly kolem kloubů pak ochabují a znemožňují pohyb bez bolesti. Je důležité zvolit vhodný trénink pro posílení svalů a tím pomoci zesílit pohybový aparát . V tréninku mimo jiné je vhodné se zaměřit i na izolované cviky problematických partijí.

Kombinace kloubní výživy a vhodného tréninku na posílení svalů napomáhá chránit pohybový aparát před poruchami, úrazy a onemocněním!!